dag 21 - in Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Kayleigh - WaarBenJij.nu dag 21 - in Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Kayleigh - WaarBenJij.nu

dag 21 - in Tokio

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

30 Augustus 2012 | Japan, Tokio

Vandaag zijn we in Tokio gebleven. Eerst zijn we naar de Skytree gegaan, waar we eerder deze vakantie ookal zijn wezen kijken. Deze toren is in mei geopend en is de hoogste toren in Japan. Het was heel druk en deze keer was hij wel open. Er was een rij waarbij je een kaartje kreeg en hier stond dan een tijd op waarop je naar binnen kon. Wij gingen in de rij staan en kregen een kaartje voor 16:00 uur. Dit vonden we veel te lang duren en we zijn met de trein naar de beurs van Tokio geweest. We moesten vanaf het treinstation een tijdje lopen en toen we bij het gebouw waren waar de beurs zich bevond, moesten we nog helemaal omlopen omdat de ingang voor de bezoekers aan de achterkant zit. Op de beurs van Tokio wordt het geld in de gaten gehouden. Op dat moment was er ook een persconferentie en het moet heel belangrijk zijn geweest, want na afloop liep iedereen de mensen die de persconferentie hadden gegeven achterna voor een interview. We waren net iets voor sluitingstijd daar, en algauw gingen de mensen die er werken weg.
Buiten stonden een stel mensen die op de beurs werken te wachten op een taxi, en toen kwam er eindelijk een. Maar op hetzelfde moment kwam ook hun baas eraan en die wilden de mensen die er werken toen voor laten gaan, die wilde de baas echter niet omdat die andere mensen al langer stonden te wachten. Maar die mensen drongen erop aan en de baas stapte toen toch maar in. Zo aardig (en slijmerig) zijn die mensen nou in Japan.
We zijn weer verder gereisd met de trein naar het elektronicawijk. Eerst hebben we hier gegeten en daarna zijn we er gaan rondlopen. Ze verkopen daar allemaal soorten laptops, tablets, mobiels en nog meer van dat soort dingen. Ze hebben er nieuwere spullen dan in Nederland, zoals bijvoorbeeld 3D-laptops(die heb ik hier in ieder geval nog niet gezien). Nadat we een groot deel van het elektronicawijk hadden gezien, zijn we weer teruggegaan naar het hotel.